niedziela, 10 lipca 2016

Dla pasjonatów przetworów

!Mam już mnóstwo słoiczków dżemów z truskawkami. Z truskawkami właśnie, gdyż robię duecik truskawkowo rabarbarowy. Słodycz  i aromat truskawek i kwaskowość z rabarbaru. Przerobiłam też wszystkie porzeczki, kolorowe też. Pycha! Mam nadzieję, że się przechowają, bo w smaku o wiele lepsze niż pasteryzowane na gorąco!




Mam już sporo słoików ogórków konserwowych. A tak ze 30. Co prawda zeszłoroczne wszystkie wyjedzone, ale może już starczy? W tym roku poszło migiem, mam nowy przepis, gdzie nie trzeba robić zalewy, wszystkie przyprawy wrzuca się do słoika w odpowiednich proporcjach i zalewa wodą.
Pasteryzuję i mam.



Dziś zamierzam zrobić ogórki ,,na kanapki" pieprzowo czosnkowe. Znacie ten przepis? Też z internetu!
W następnym tygodniu, jak jeszcze dopiszą ogórki planuję zrobić niespodziankę małolatom. Jaką? Ano dżem ogórkowy. Chłopaki w większości to dżemojadki i tak sobie jeden marzył, gdyby się dało zrobić dżem z ogórków... Ale ciiiicho, nic im nie mówcie. To ma być niespodzianka!

2 komentarze:

  1. czekamy na przepis i wrażenia z dzemu ogórkowego

    OdpowiedzUsuń